“Retrovizor – osobe s razvojnim teškoćama su bliže nego što se čine” / „Rearview mirror – people with disabilities are closer than they appear“
Projekt je financiran iz Programa Fonda za aktivno građanstvo u Hrvatskoj, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova na period od 01.10.2022.-30.09.2023.
The project was financed from the Program of the Fund for Active Citizenship in Croatia, with funds from Iceland, Liechtenstein and Norway within the framework of EEA grants for the period from 01.10.2022 to 30.09.2023.
Osiguranje uvjeta za ostvarivanje temeljnog ljudskog prava, prava na komunikaciju, definirano je i Poveljem o pravima na komunikaciju. Uspješna komunikacija je pravo i potreba svakog pojedinca. Neverbalnu ili augmentativnu komunikaciju koriste djeca i odrasli iz autističnog spektra, osobe s višestrukim, intelektualnim ili komunikacijskim teškoćama, Down sindromom, cerebralnom paralizom, usporenim razvojem govora i sl. Komunikacijske ploče samo su jedan oblik sustava potpore da osoba s govornim teškoćama može komunicirati. Najranjiviji unutar već ranjive skupine su upravo djeca, a u 2021. g. PGŽ-u je registrirano 1426 takve djece u dobi 0-19 god., dok s druge strane pilot projekt Građanskog odgoja u Osnovnim školama PGŽ-a daje iznimno pozitivne rezultate, te su u isti uključene 22 osnovne škole. Ovim projektom želimo napraviti iskorak u društvenoj uključenosti djece i osoba s razvojnim teškoćama u svakodnevnom životu, koristeći se alatima građanskog odgoja dodatno aktivirati mlade za društvenu participaciju u lokalnoj zajednici kojoj pripadaju. Implementacijom projektnih aktivnosti u postojeći kurikulum nastavnog predmeta “Građanskog odgoja” unutar partnerskih organizacija planira se mlade uključiti u provedbu, ne samo kao korisnike već i kao glavne protagoniste u rješavanju potreba unutar lokalne zajednice. U svrhu senzibilizacije društva i socijalne pravde ranjivih skupina, djeca bez teškoća u razvoju će uz mentorstvo nastavnika i provoditelja projekta napraviti istraživanje i mapiranje potreba za komunikacijskim pločama te pomoći u instalaciji prvih takvih u Primorsko-goranskoj županiji, a unutar svojih obrazovnih ustanova i na javnim površinama. Osposobljavanjem učenika za aktivno i učinkovito obavljanje građanske uloge, provedbu podržano-inkluzivne volonterske akcije, a održavanjem press konferencije od strane učenika i povezivanjem djece s teškoćama i onima bez teškoća u provedbi zajedničkih aktivnosti, mladi će se istovremeno još više senzibilizirati u ostvarivanju prava, razvijanju osjećaja samostalnosti i poticanja društveno odgovorne ponašanje kod mladih. Informirani, uključeni i aktivni mladi i izgradnji ravnopravnijeg društva za vršnjake s razvojnim teškoćama/invaliditetima, promjena su koje očekujemo kao rezultat ovog projekta.
Ensuring the conditions for exercising the fundamental human right, the right to communication, is also defined by the Charter of Communication Rights. Successful communication is a right and a necessity for every individual. Non-verbal or augmentative communication is used by children and adults from the autistic spectrum, individuals with multiple, intellectual, or communication difficulties, Down syndrome, cerebral palsy, delayed speech development, and similar. Communication boards are just one form of support system that allows individuals with speech difficulties to communicate. The most vulnerable within an already vulnerable group are children, and in 2021, 1,426 such children aged 0-19 were registered in the Primorje-Gorski Kotar County. On the other hand, the pilot project of Civic Education in Primary Schools in the same county shows extremely positive results, with 22 primary schools included. With this project, we aim to make a step forward in the social inclusion of children and individuals with developmental difficulties in everyday life, using the tools of civic education to further engage young people in social participation within their local community. By implementing project activities into the existing curriculum of the Civic Education subject within partner organizations, young people are planned to be included in the implementation, not only as beneficiaries but also as key protagonists in addressing needs within the local community. For the purpose of raising awareness in society and ensuring social justice for vulnerable groups, children without developmental difficulties will, under the mentorship of teachers and project implementers, conduct research and map the needs for communication boards, helping to install the first of these in Primorje-Gorski Kotar County, within their educational institutions and on public surfaces. By training students for active and effective performance of civic roles, conducting supported inclusive volunteer actions, and holding press conferences led by students, while connecting children with and without difficulties in carrying out joint activities, young people will become even more sensitized in the realization of rights, developing a sense of independence and encouraging socially responsible behavior among youth. Informed, engaged, and active youth in building a more equal society for peers with developmental difficulties/disabilities are the changes we expect as a result of this project.
Novosti iz projekta:
Trajanje projekta: 01.10.2022.-30.09.2023.
Vrijednost projekta: 14.999,59 €
Nositelj projekta: Udruga za skrb autističnih osoba Rijeka
Partneri: Osnovna škola Centar, Centar za autizam Rijeka
Voditeljica programa: Lidija Penko
Osoba za kontak: Nevia Krupljanin udruga.autizam.rijeka@gmail.com
Duration of the project: 01.10.2022.-30.09.2023.
Grant value: 14.999,59 €
Project holder: Association for the care of autistic persons Rijeka
Partners: Elementary school Center, Center for autism of Rijeka
Program manager: Lidija Penko
Contact person: Nevia Krupljanin udruga.autizam.rijeka@gmail.com